Silent Hill Homecoming Návod od: Hesi
Zkrácený návod, před dokončením kompletního návodu.
Tento návod vám neřekne, kde jsou všechny náboje, lékárničky a nepřátelé, ani vás nepovede krok za krokem až do konce, zaměřuje se hlavně na zásekové pasáže, hádanky a souboje s bossy.
Návod je napsán po dohrání hry na obtížnost normal.
Pár tipů:
- čtete si tipy hry na souboje s monstry, třeba Smoka stačí střelit dvakrát z pistole do plic a je po něm
- první polovinu hry si šetřete náboje, budou se hodit na bosse Scarlet
- počet nábojů, který u sebe můžete nést je omezený
- séra fungují jako maxi lékárny
- sestřičky vás ve tmě nevidí, ale slyší, proto neběhejte
- útěk před monstry někdy není vůbec špatná volba
- využívejte tlačítko pro úhyb, co nejvíc to jde, hodně vám to ulehčí souboje, především u monster, které vás dokážou zabít jediným správným bodnutím (sestřičky).
- členy řádu je nejúčinnější zabíjet pomocí dýky, protože jim nedáte šanci k protiútoku (pokud nemají pušku)
Návod:
V nemocnici není snad možné ani zabloudit, kód ke dveřím: 624872
Joshova hračka je v rozplizlém zrcadel – prozkoumat a rychle mačkat, jinak budete o ruku kratší ,-)
V Alexově domě (naleznete podle mapy) nezapomeňte vzít dálkový ovládač ke garáži a použit ho u ní.
Hned vedle garáže, kde najdete prázdnou bandasku na benzín, je díra v plotě – vlezte do ní a stále rovně až ke kamionu, kde benzín načerpáte, potom zpět do domu a odčerpat část vody ve sklepě (benzín do pumpy).
Na hřbitově toho moc není – musíte najit dva zlaté pláty a ty dát na konci do dveří, většinou budete hledat skuliny, kterými je možné se protáhnout (díra s prvním psem má dva výlezy).
Po opuštění hřbitova jděte za Curtisem, dá vám zbraň (červené zastřešené přemostění v rohu mapy, dále kolem je hodně rozbitých aut)
Jděte nalézt starostu (ten co kopal hroby na hřbitově) vraťte se stejnou cestou na téměř začátek hřbitova (opět nepřehlédněte skuliny, kudy se dá protáhnout – mapa ukazuje dobře) u díry, kde jste potkali prvního psa bude nově otevřená brána a v prostranství krypta v kryptě hlavolam, jehož vyřešení vám vynese hodinky (řešení: jen dostat všechny pláty do pole (zasunout jeden přečnívající) – doporučuji vůbec nehýbat s pravýma dvěma dole)
Před hotelem běžte po pravé straně do uličky se smoke monstrem a seskočte dolů a najděte sekyru, tou si prosekejte cestu do hotelu.
V hotelu seberte mapu a za výtahovou šachtou (přeskočit) klíč, vraťte se před hotel a najděte ovládání elektřiny v postranné uličce (vrátka si otevřete právě sebraným klíčem) – dráty zapojte do tvaru XXI.
Jděte zpět do hotelu zmačkněte tlačítko a počkejte na výtah, pokuste se dojet do 5. Patra.
U zvláštních dveří seberte fotku a zapamatujte si je, u dveří s dírou slibte ženě osvěžit vzpomínky (ať zvolíte cokoliv, stejně je budete muset hledat) Hotel budete muset prolézt, důležité jsou pokoje s pohlednicemi 404, 507 (tam se dostanete přes 505 odsunutím skřínky), 403 (tam se dostanete přes 503 dírou v podlaze). Většinu havěti zde ani není nutné zabíjet, protože vás díky dírám stejně nebude moc pronásledovat. Nebo se schovat do místa kam nemohou (právě díry do koupelny apod.) a z bezpečí jim dát pár headshotů. Nakonec se vraťte k ženě v rozbitých dveřích a dejte jí pohlednice, dostanete zvláštní klíč od zvláštních dveří (ty na začátku tohoto odstavce – vedle savepointu)
Poděkujte bratrovi ,-) a jděte na prvního bosse (někde by tam měly být náboje a zdraví) cesta dál je jediná, v chodbě profláklé z ukázek se u zamčených dveří otočte a zkuste se vrátit – otherworld čeká – nyní můžete už konečně za bossem a starostou.
Bosse není těžké zabít, prvně mu rozstřílejte všechny čtyři kokony, to ho shodí na zem, potom k němu jděte blíž a využijte vždy okamžiku, když vás mine a přitom si zasekne ruku do země – neváhejte a pořádně ho klepněte přes prsty třeba sekerou – to ho složí a vy mu můžete uštědřit několik ran do hlavy, než se zase zmátoří. To opakujete, dokud se vám neobjeví možnost fatality (mačkat určené tlačítko jako magor) a prvního bosse máte za sebou.
Jste ve vězení v cele na určitou dobu, takže sice můžete dělat asi cokoliv, ale ven se dostanete asi až tak za 2min, jiný script zde zřejmě není.
Doběhněte až do garáže (mapa je v místnosti, kde vám dá Wheeler brokovnici). Prosekejte se tedy až do garáže a zmačkněte páku na otevření vrat (kód k sejfu je 206 – čas, kdy se všechny hodiny zastavily). Ochraňte Elle (Siam víc jak tři rány z brokovnice nevydrží – medium obtížnost)
Ve stokách není moc kam zabloudit, jen musíte dávat pozor na Elle – nepůjde s vámi, pokud je něco ve vodě apod. a vy jí potřebujete k otevírání dveří na kola (ventily). Až dojdete k savepointu seberte v místnosti mapu, potom se vraťte do jednoho výklenku, kde si pomocí trubky otevřete dveře a spínačem vypusťte vodu u savepointu. Jděte tedy dál a až vám Elle nebude schopná otevřít tak se vraťte až na úplný začátek, kde vám otevře jiné dveře.
Pokračujte až do místa, kde nastane stejná situace (místnost se sloupy) vyběhnou na vás tři potvory – jejich likvidace je nutná, potom vyběhne i Siam – také nutné zabít teprve potom budete mít probouranou cestu za Elle volnou.
Jste opět kousek od svého domu, jděte do ordinace (vyznačeno na mapě). Následujte doktora. V ordinaci jděte do jediných otevřených dveří. Prohlédněte si skříňku na panenky a vůbec celou místnost a potom místnost opusťte, bude vás čekat 5 sestřiček, zabijte je a v místnosti, odkud vylezly, seberte klíček a sérum (funguje jako super silná lékárna), jděte zpět do pokoje s krabičkou na panenky a použijte klíč.
V sestupu není jak radit, prostě pořád dolů na jediném rozcestí, kde se dá předpokládat, že by obě cesty mohly pokračovat je v jednom konci páčidlo a slepá ulice, takže se potom můžete vrátit. Pokud půjdete okamžitě, kde je možnost seskočit dolů páčidlo mít nikdy nebudete. U puzzle s větráky jsem postupoval: předposlední páka po pravé straně (přestane se točit 6) potom první páka po pravé straně (přestane se točit 5 i 6) potom druhá páka po levé straně (přestane se točit levý větrák v čele), nakonec páku v čele a měly by se přestat točit všechny větráky po pravé straně, tím můžete proběhnout dál (už si to přesně nepamatuji, ale mělo by to tak být), pokračujte dál v sestupu, až k druhému a asi nejtěžšímu bossovi.
Pokud máte dostatek nábojů do brokovnice, neměla by být Scarlet problémem. Vezměte sekyru a začněte jí mlátit do nohou (musíte z ní odstranit všechno keramické brnění), až si klekne stále do ní mlaťte hlava nehlava, od teď kdykoliv se postaví, stačí jí jedna rána z brokovnice, aby si zase klekla a vy jste mohli udělat jednu ze tří fatality tím jí donutíte, aby se začala pohybovat po čtyřech, nyní souboj bude pokračovat v podobném duchu akorát ona bude rychlejší, doporučuji kombinaci pistole a sekyry, potom co se opět dostane na zem jí uštědřete další fatality, vyjde vám to až na třetí pokus, potom konečně bude mrtvá.
Jděte na radnici (Town hall – tam kde jste na začátku mluvili s Judge) Použijte klíč na "oltář" a sejděte po nových schodech dolů, zabijte sestřičky a seberte díku (dagger) s pomocí dýky si otevřete dveře v místnosti kde jste (jsou trochu špatně vidět). Po žebříku se dostanete opěr na hřbitov, dostaňte se až na začátek hřbitova, (tedy přes díru, kde na vás zaútočil první pes) až do vašeho domu ze zadu (na hřbitově je možné nalézt novou zbraň - díky sekeře). Ve sklepě jděte do druhé menší místnost za plachtou a tam si otevřete dveře onou dýkou. Naleznete klíč od půdy (attic key) a brokovnici. Jděte tedy na půdu a vyřešte hlavolam – sestavte erb, dostanete mapu Silent Hillu a dopis od otce, jděte si o tom promluvit dolů s mámou.
V otherworldu Alexova domu budete muset vyřešit 4 hlavolamy, přepínat mezi nimi můžete pomocí páky kousek od hlavních dveří.
- Najděte 3 masky a nasaďte je dvou ukřižovaným za kuchyní (Angry mask nebudete potřebovat)
- Najděte tři vyznamenání (jedno pod posuvným stolem u schodů na půdu a dvě na půdě) a vložte je na uniformu v pořadí z leva doprava: star, heart, arrow.
- Nastavte správný čas na hodinách a najděte hračku králíka (čas je 2:06 takže hodinovou ručičku na 2 a minutovou na 6min se sekundovou nic) na hák vložte králíka.
- Nalézt Bogeyman Knife, Cleaver , Butcher Knife všechny ve sklepě dejte na svá místa, akorát Bogeyman Knife zabodněte do hlavy monstra.
Nyní můžete opustit svůj dům a vydat se do Silent Hillu.
Po příjezdu do Silent Hillu vylezte po molu až nahoru na skálu, kde prolezte zdí na silnici, monster si nevšímejte, je jich bohužel nekonečno. Jděte naproti přes ulici skulinou na hřbitov, tam objevíte sochu, kam je možné vkládat kameny, celkem je možné najít 4 kameny, ale k užitku jsou jen dva a to Garnet a Turquoise. Vraťte se tedy zpět na silnici a jděte dál k vězení u propasti v silnici s dřevěnou lávkou přes, se dejte doprava opět na hřbitov, naleznete Garnet. Hřbitov prohledejte, měli byste objevit i zamčená vrata a taky cestu zpět k soše. To je pro zatím na hřbitově vše pokračujte dál jedinou cestou po silnici.
Až se dostanete k vodárně (Toluca Lake Water and Power) vejděte do budovy na mapě vykreslené nad vodárnou. Prohledejte kanceláře a v místnosti než budete přeskakovat k savepointu najdete v umyvadle Turquoise (Alex bude otáčet hlavu tím směrem), potom přeskočte díru k savepointu a seberte v koupelně Toluca Lake Water and Power Key, který použijte na zamčené dveře kousek od vchodu do kanceláří. Dostanete se do vodárny, tady musíte otočit ventily ve správném pořadí a potom zatáhnout za páku. Ventily jsou v přízemí (1) a v patře (2), takže celkem tři, mají označení A, B, C a vy je musíte otočit v pořadí B, A, C a potom zatáhnout za páku, tím odpojíte elektřinu a budete mít volný přístup do vězení.
Nyní už můžete jít do vězení (dveře elektricky blokované – teď je určitě nepřehlédnete, protože je vyrazí Siam – vězení je zakreslené na mapě), ale doporučoval bych prvně se vrátit až na úplný začátek k soše, kam nyní můžete vložit Garnet u symbolu I a Turquoise u symbolu XII, získáte klíč od jediné zamčené brány na hřbitově, kde na vás bude (mimo smoke monstra) čekat taky zbraň M14.
Nyní jděte do vězení, nezapomeňte si na dvorku před vězením vzít z korby dodávky lepší sekyru a potom zadním vchodem vejděte do budovy.
Pokračujte pořád dál (je možné rozbíjet okna a zátarasy na dveřích), až se vám podaří osvobodit Wheelera, tak ho následujte a potom co zůstane v kontrolní místnosti, pokračujte dál a on vás bude navigovat a otvírat vám dveře, zde není prakticky možné se ztratit.
Až dojdete k digitálnímu zámku, který nemá přísun elektřiny vraťte se zpět do cel s autem nabouraným v jedné z nich právě z tohoto auta seberte první drát (do cely se dostanete přes vedlejší celu – podlezením), potom vyběhněte o patro výš, přeskočte díru v podlaze a z rádia seberte druhý kabel, poslední kabel se nachází v kontrolní místnosti (jděte prostě pořád dál kolem cel v prvním patře a pak ven, kde jsou první zablokované dveře, kvůli kterým jste dělali okliku, tak právě vedle v kontrolní místnosti bude poslední drát). Se třemi dráty se vraťte do cely vedle cely s rádiem, kde je stejná skříňka jako ta u hotelu, nacpěte do ní všechny dráty. Teď je ještě nutné je seřadit, protože nelze hýbat s horními konci, tak je seřaďte tak aby první kabel byl na druhém místě, druhý byl na třetím místě, třetí byl na pátém místě, čtvrtý zůstal na čtvrtém, pátý aby byl na prvním místě (čísla před lomítkem jsou umístění horních konců z leva doprava a za lomítkem spodních konců takže tedy: 1/2, 2/3, 3/5, 4/4, 5/1). Zapněte proud, dole u cel zatáhněte za páky a z nově otevřené cely seberte papír s kódem k zámku: 110391, ten naťukejte venku na kódový zámek a vstupte.
Čeká vás další hádanka, pokud budeme brát, že místo kam v pilíři strkáte ruku, že je předek, potom po levé straně zvolte na pilíři obrázek šachové figurky koně, na zadní straně zvolte rakev a na pravé straně zvolte prázdné místo bez obrázku. Nyní strčte ruku do díry vepředu pilíře a potom skočte do nově vzniklé jámy.
Nyní není možné zabloudit (škvíry ve zdi), dojděte až ke třetímu bossovi.
Asphyxia neboli třetí boss, je asi nejjednodušším bossem, stačí se vyzbrojit sekyrou, a připravit si prsty ,-). Mně se vyplatilo stále držet zaměření a jako blázen mačkat tlačítko pro výpad (úhyb), tím jsem se vždy dostal za ní a mohl jí sekyrou (rychlým útokem) uštědřit pár ran do ocasu, to vydržte opakovat, dokud se u ní neobjeví možnost fatality a máte práci hotovou (mně na ní stačily dva health drinky).
Až se dostanete do kostela, jděte k oltáři a pomocí dýky otevřete obě vrata za zátarasy po obou stranách při vstupu do kostela. Nejprve jděte do tich po levé straně (z pohledu když vstoupíte do kostela), kde pomocí kola otevřete klec a seberte první plát, potom vyběhněte nahoru k savepointu, promluvte si otcem a potom seberte druhý plát, potom jděte dál a seberte svíčku (na stolku). Vraťte se a jděte do druhých zátarasů, položte svíčku na oltář u sochy a získáte třetí plát, vyběhněte po schodech, zatočte doprava a hned na první obraz použijte nůž a rozřízněte jej, za ním najdete čtvrtý plát (za ostatními obrazy nic není), pokračujte dál a u velkého okna (s obrazem rytíře) seberte pátý plát, zabijte oba siamy a vložte pláty do oltáře (oltář má na sobě různé názvy pro pláty) v pořadí: Kneeling Man na Penitence, Sword na Vengence, Tree na Desire, Candle na Sorrow a Chalice na Sacrifice.
Pokračujte dál, skrz otce a až dorazíte do místnosti s párou, otočte se od ní na druhou stranu a seberte oblek, který vás ochrání, teď můžete páru proběhnout a vejít do výtahu.
Potom co Judge vylepšíte úsměv a přijdete o všechny zbraně si nezapomeňte sebrat mapu a dýku a potom jděte do místnosti 212, zabijte člena řádu a rozbijte sklo, kde seberte pistoli a hlavně Sector 3 Key. Dostaňte se tedy do sektoru 3 (mapa) a odemkněte si dveře za mřížemi, jděte pořád dál (trubkou se dají otevřít jedny dveře) až se dostanete ke cut scéně s Elle. Nyní se musíte rychle dostat do 320, přelezete mříže, odsuňte skříňku a trubkou otevřete dveře, nakonec zabijte Curtise (stačí ho jen mlátit rychlým útokem dýky a nic se vám nestane, protože on nestihne protiútok). Po osvobození Elle se určitě nezapomeňte vrátit do místnosti (320) a seberte klíč na věšáku k místnosti 301 a taky health drink a lékárnu. Nyní jděte tedy do místnosti 301 a odemkněte tímto klíčem, naleznete zde všechny vaše ztracené zbraně a pár dalších věcí.
Nyní se dostaňte přes sektor jedna do pokoje 113 (Elle vám nyní pomůže dostat se přes mříže s ventilem), kde seberte pušku a proskočte sklem k Wheelerovi.
Po cut scéně můžete směle pokračovat až k poslednímu puzzlu hry.
V místnosti s dvěma kruhy na zemi a léky u jednoho ze symbolu, obejděte všechny pilíře (4) a pomocí dýky odkryjte text. Potom přistupte k ovládacímu mechanismu a otočte dvakrát vnitřním kruhem (tak aby u léků byl obrázek postavičky), potom otáčejte vnějším kruhem tak dlouho, dokud se nezamkne (asi osmkrát). Nyní přistupte k velkým dveřím a nastavte symbol (vnější kruh) Shepherdovic rodiny (takový mix mezi trojzubcem a vlnami – naleznete ho nad textem u jednoho z oken), druhým kolem otáčejte tak dlouho, dokud se dveře neotevřou, v nové místnosti běžte ke svému (Shepherdovic) „oltáři“ a klikněte na jmenovky.
Finální boss:
Porazit finálního bosse není až tak složité, jak by se při jeho vzezření mohlo zdát. Boj je rozdělen na dvě části. V první do něj nasypte všechny náboje, které máte (miřte do těla nebo hlavy – nohy jsou ze železa), střílejte tak dlouho, dokud nezmění svůj postoj (poznáte podle animace), nyní už můžete vzít třeba sekyru a mlátit jeho střed, tak dlouho, dokud se vám opět neukáže možnost fatality (využívejte hodně úhyby, především pokud vám v první části souboje dojdou náboje a on stále nezměnil postoj). A to je konec. Užijte si závěrečnou animaci.
Anglický návod zde.
Vložit Komentář | Komentáře: 9